Vores profil

Vemmedrupskolen er en lille folkeskole, der ligger i centrum af Vemmedrup by. Skolen er heldig at have et stort udendørsareal, så der er mulighed for gode aktiviteter, leg og spil i pauserne samt i SFO-/klubtiden.

Skolen er p.t. 1 1/2-sporet. Befolkningsudviklingen i området tyder på, at skolen bliver 1-sporet inden børnetallet for distriktet igen er stigende. Vi oplever dog også en stor søgning af elever fra andre skoledistrikter samt omegnskommuner. Når en skole er lille, bliver det nære miljø tættere og vigtigere. Sådan er det også på Vemmedrupskolen. Her kender vi hinanden og vi er optagede af, at være med til at give børnene en god dag både i skole og SFO/klub. Vi har et godt samarbejde os ansatte imellem, uanset hvilke roller, vi er ansat til at udfylde.

Skolen har i en periode været under renovering. Vi er derfor rigtig glade for igen, at være tilbage på den ”rigtige” skole. Her er højt til loftet – også bygningsmæssigt! Vi glæder os dagligt over den gode akustik samt det gode lys og indeklima.

Skolen fejrede 40 års jubilæum den 14. december 2019.