Ungdomsklubben

Vemmedrup Ungdomsklub er det ideelle tilbud til unge fra 7. klasse og op til 18 år. Med åbningstiderne mandag, tirsdag og onsdag fra 18:30 til 21:30, er klubben skræddersyet til at imødekomme unges behov i deres fritid. Bemandet af 2-3 dygtige og engagerede pædagoger eller klubmedarbejdere, skaber vi et miljø, hvor der er højt til loftet, og hvor der er plads til alle unge.

I Ungdomsklubben er der fysiske rammer, der inviterer til både nærvær, kreativitet og fysisk udfoldelse. Her kan unge deltage i meningsfulde samtaler med voksne eller hinanden, eller de kan blot nyde at hænge ud og slappe af i trygge omgivelser. Vi ønsker at tilbyde mere end bare et fritidstilbud; vi ønsker at være et sted, hvor unge trives, har indflydelse og udvikler sig personligt og i fællesskabet.

Aktiviteterne i klubben er nøje udvalgt med fokus på at inddrage de unge. Vi prioriterer aktiviteter, hvor de unge selv har haft indflydelse på valget, og hvor aktiviteterne lægger op til fællesskab. Det kan for eksempel være fællesspisning med ungeråd, fællesfilm eller andre aktiviteter, hvor der er plads til forskellighed og deltagelse. Dette skaber et rum, hvor eksisterende relationer styrkes, og hvor der er plads til at skabe nye relationer.

Samarbejdet med skolen, forældrene og eksterne aktører er en vigtig del af vores tilgang. Vi ønsker, at hvert enkelt ungt menneske skal opleve Ungdomsklubben som trygt, rart og udviklende sted. Gennem dette tætte samarbejde sigter vi mod at skabe et miljø, hvor de unge kan udforske, trives og udvikle sig, og hvor Ungdomsklubben bliver et centrum for positive oplevelser og meningsfulde relationer.