SFO2 / Juniorklub

Vemmedrup SFO 2/juniorklub, også kendt som KLUBBEN, er et dynamisk fritidspædagogisk tilbud, der henvender sig til børn fra 4. klasse og derover. Vores daglige åbningstider strækker sig fra skoletidens afslutning og frem til klokken 17. Derudover tilbyder vi morgenåbning fra 6-8, og cirka to gange om måneden skaber vi spændende oplevelser med aftenåbent, der inkluderer aktiviteter som ture ud af huset, filmaftener, wellnessaftener, konkurrenceaftener og meget mere.

I Juniorklubben er vores dedikerede personale sammensat af to pædagoger og en medhjælper, og vi har ofte også fornøjelsen af at have en studerende med os. Vores værdigrundlag er forankret i ønsket om at skabe et fritidstilbud, hvor børn og unge ikke blot deltager, men hvor de trives, har indflydelse og udvikler sig både personligt og i fællesskabet.

Vi prioriterer aktiviteter, som børnene selv er med til at vælge, og stræber efter en balance mellem aktiviteter, hvor børnene oplever sikre succeser, og aktiviteter, der udfordrer dem til personlig vækst. Vores tilgang indebærer, at vi ikke bare laver aktiviteter for børnene, men med dem, og vi har altid fokus på, hvordan vores aktiviteter bidrager til at skabe forpligtende og inkluderende fællesskaber.

Samarbejdet med skolen, forældrene og eksterne aktører er afgørende for os. Vi stræber efter at skabe en helhedsoplevelse, hvor hvert enkelt barn oplever både SFO og KLUB som det ultimative fritidstilbud. Gennem denne tætte forbindelse ønsker vi at styrke eksisterende relationer og facilitere skabelsen af nye, mens vi sammen former et miljø, hvor børnene kan trives og udvikle sig på bedste vis.