SFO 1

Vemmedrup SFO 1 er et engageret fritidstilbud, der er dedikeret til børn fra børnehaveklassen til og med 3. klasse. Med et team bestående af fire pædagoger og to medhjælpere, suppleret af ekstra ressourcer, stræber vi efter at skabe et miljø, hvor børnene trives, har indflydelse og udvikler sig både personligt og i fællesskabet.

Vores tætte samarbejde med skolen er en central del af vores tilgang. Pædagogerne deltager aktivt i skoleaktiviteter og bidrager til en sammenhængende oplevelse for børnene. Vemmedrup SFO 1 er ikke blot et sted, hvor børnene opholder sig efter skoletid, men en integreret del af deres daglige liv.

Vores værdigrundlag understreger ønsket om at være mere end bare et fritidstilbud. Vi ønsker at give børnene mulighed for at vælge og deltage i aktiviteter, der interesserer dem. Vi vægter både aktiviteter, hvor børnene kan hente sikre succesoplevelser og aktiviteter, der udfordrer dem og stimulerer deres personlige udvikling.

Ved at involvere børnene i skabelsen af deres egne oplevelser sikrer vi, at vi ikke kun laver aktiviteter for dem, men med dem. Dette skaber et meningsfyldt fællesskab, hvor børnenes stemmer og ideer har betydning. I alle vores aktiviteter har vi fokus på, hvordan de bidrager til at skabe forpligtende og inkluderende fællesskaber. Dette giver plads til at styrke eksisterende relationer og skabe nye, hvilket er afgørende for en positiv udvikling.

Vores tætte samarbejde strækker sig ud over SFO'en og inkluderer skolen, forældrene og eksterne aktører. Dette samarbejde er designet til at sikre, at hvert enkelt barn oplever Vemmedrup SFO 1 som det bedste fritidstilbud i verden. Vi tror på, at ved at sammenkoble alle disse elementer skaber vi en unik og berigende oplevelse, der bidrager til børnenes trivsel og udvikling.